Har du något som inte fungerar som det ska?

Felsökning

1. Vi hjälper dig med en felsökning. Fyll i formuläret nedan.

2. Efter felsökningen kan vi ge dig ett kostnadsförslag på lämplig åtgärd och olika alternativ.

3. Eftersom vi också har en datorbutik och webbshop, så kan vi väldigt snabbt hitta eventuella reservdelar och ge en leveranstid.

Självbetjäning

En del leverantörer har slutkundssupport. Längre ner på sidan hittar du en lista på deras kontaktuppgifter så att du lättare kan nå dem direkt. Kontrollera gärna din garantitid.

We take care of IT

I butik

Du är alltid välkommen att lämna in din trasiga dator eller tillbehör i vår butik i Lund.
Vi undersöker och ger ett kostnadsförslag på vad en eventuell reparation och reservdelar kostar.
Vi kan ofta beställa reservdelarna medan du står i butiken. Om det inte lönar sig att reparera din produkt kan vi hjälpa dig med hitta en ny och t.ex föra över data från din gamla enhet och installera det som behövs.

Hur gör jag?
Kom till butiken på
Magistratsvägen 10, Lund

Vi har extra personal på plats
Tis, Tors, Fred  kl.10 -16

Se öppettider, karta mm här

På distans

Ofta går det både snabbare och är smidigare att få hjälp via denna tjänst.
Samtidigt som vi har telefonkontakt så kopplar en av våra tekniker upp sig mot din dator via en säker uppkoppling och hjälper dig med din dator. Här delar ni samma vy och information och du kan beskriva problemet samtidigt som det undersöks och arbetas på det.
Eftersom detta sker på distans spelar det ingen roll var du finns i Sverige.

På Distans debiteras per påbörjad halvtimme.

Hur gör jag?
Gå in på vår webbshop och köp den tid du vill ha. Sedan kontaktar du oss för bokning av tid antingen via mail  eller telefon 046-384 777.

Webbshopslänkar
Distans 30
Distans 60

Tekniker på plats

Vill du ha hjälp direkt på plats kan våra tekniker komma ut till din verksamhet. Oavsett om det rör sig om installationer, felsökning eller nätverkslösning så kan du boka en tekniker som löser ditt problem.
Denna tjänst erbjuder vi i Lund, Malmö och närområde.

Hur gör jag?
För att boka tid eller för mer information kan du maila oss på  så blir du kontaktad av en tekniker.

PRISLISTA TJÄNSTER PRIS (exkl. moms)
Felsökning i butik, 30 min 450 kr
Felsökning på distans, 30 min 450 kr
Felsökning på distans, 60 min 795 kr
Tekniker på plats, per påbörjad timme 795 kr

Formulär – Reparation & Service

Om du har köpt hos Compliq (If bought at Compliq)
När är den köpt, finns det garanti tid kvar?
För att vi ska kunna göra en felsökning.
Ju mer information du ger oss desto snabbare kan vi hantera ditt ärende.

Självbetjäning

Lista på leverantörer som har slutkundssupport

Här hittar du leverantörers kontaktuppgifter så att du enklare kan kontakta dem vid behov. Kontrollera gärna din garantitid.

Snabblista 

Acer:   060-10 25 00
Apple:  020-10 05 29
support.apple.com/sv-se
Asus:  08-587 69 40
Brother:   031-734 12 95
Dell:   08-587 705 27
D-Link:  0770-33 00 35

HP:  0771-30 30 00  // 010-520 07 00
Lenovo:   0775-75 74 11
Logitech:   08-501 632 83
Samsung:  0771-400 200
www.samsungservice.se

Övriga leverantörer

Acer
060-10 25 00

Apple
020-10 05 29
www.support.apple.com/sv-se

Asus
08-587 69 49

Brother
031-734 12 95

Dell
08-587 705 27

D-Link
0770-33 00 35

Epson
Support: 0771-140 01 34

HP
0771-30 30 00
010-520 07 00

Lenovo
0775-75 74 11

Linksys
Support och felanmälan: 08-519 92251

Logitech
Support: 08-501 632 83

Maxtor
Support: +35-312 041 111

Microsoft
Huvudväxel: 08-752 56 00
Support: 08-752 56 30
Online-support

Dect-telefoner:
Support: 08-445 12 10
Felanmälan: 08-580 376 00

Navigon
Support och felanmälan: 08-520 54918
Mailsupport: Navigon

Navman
Support: 08-505 204 51

NEC
LCD/Plasma/Projektorer:
Support och felanmälan: 0770-930 026
Optisk lagring:
Support och felanmälan: 08-635 92 00

Netgear
Tel: 0770-930 033
Online-support

Nikon
Support och felanmälan: 08-594 10900
Online-support

Oki
Support och felanmälan: 08-634 37 88
Webbsupport: OKI
Felanmälan: OKI serviceställen

Olympus
Support: 00800-671 083 00
Felanmälan: 08-735 34 90
Support och felanmälan web: Olympus

Panasonic
Support: 08-680 26 00

Pentax
Support: 031- 336 23 00
Felanmälan: 013-23 96 60

Philips
Support och felanmälan:
PC-relaterade produkter (Monitorer, brännare, webbkameror etc): 08-632 00 16 Konsumentprodukter: 08-579 291 00

Pinnacle
Support: 08-519 921 43

Plextor
Support: 08-579 290 05
Felanmälan: Plextor

Ricoh:
Service@ricoh.se

Samsung
LCD-TV och externa DVD-spelare:
Support och felanmälan: 0771-400 200
www.samsungservice.se

Sandisk
Support: 020-795 202

Sanyo
Support och felanmälan: 08-544 71700

Seagate
Support: 00800-473 242 83

Siemens
Dect-telefoner:
Support: 08-750 99 11

Symantec
Support: 08-735 50 24
Kundtjänst: 08-703 96 15
Online-support
Targus
Support: 08-751 40 58
Tomtom
Support och felanmälan: 077-662 0010

Toshiba
Support: 0200-212 100
Felanmälan: Infocare
Projektorer, LCD-TV, Plasma:
Support: 08-734 46 60
Felanmälan: Toshiba

ViewSonic
Support och felanmälan: 08-579 29045

Xerox/Tektronix
Support och felanmälan: 0771-178 808 Monitorer:
Support: 020-535 535Felanmälan: Anovo

Zyxel
Support och felanmälan: 031-744 77 20 (09.00 – 17.00)

Kontor & Butik

Compliq IT AB
Magistratsvägen 10
226 43 Lund

Org.nr 556451-0021

Om Compliq

Compliq IT AB är ett svenskt bolag med 30 års erfarenhet av såväl enkla som komplexa IT-lösningar, service och produkter för att underlätta vardagen för företag, universitet och skola. Alltid med ett ekonomiskt hållbart tänk.

© Copyright 2019 Compliq IT AB, all rights reserved

EnglishSvenska