Reparation &
it-Service
Har du något som inte fungerar som det ska?
Vi lagar datorer och utför reparationer och it-service
Vi hjälper dig med en felsökning. Fyll i formuläret nedan och skicka in om du vill ha snabb hantering. Annars kom till butiken och lämna in datorn med nödvändig information (vad som krånglar). Ta med laddare.
Efter felsökningen kan vi ge dig ett kostnadsförslag på lämplig åtgärd och olika alternativ på service och reparation.
Eftersom vi också har en datorbutik och webbshop, så kan vi väldigt snabbt hitta eventuella reservdelar och ge en leveranstid.
Vi tar hand om IT-Service!
Besök vår butik i Lund
Du är alltid välkommen att lämna in din trasiga dator eller tillbehör i vår butik i Lund.
Vi undersöker och ger ett kostnadsförslag på vad en eventuell reparation och reservdelar kostar.
Vi kan ofta beställa reservdelarna medan du står i butiken. Om det inte lönar sig att reparera din produkt kan vi hjälpa dig med hitta en ny och t.ex föra över data från din gamla enhet och installera det som behövs.
Hur får jag hjälp med datorn?
Förbered gärna genom att fylla i formuläret nedan.Kom till butiken för att lämna in din dator på Magistratsvägen 10, Lund
Vi har extra personal tillgängligt på plats
Support på distans
Ofta går det både snabbare och är smidigare att få hjälp via denna tjänst.
Samtidigt som vi har telefonkontakt så kopplar en av våra tekniker upp sig mot din dator via en säker uppkoppling och hjälper dig med din dator. Här delar ni samma vy och information och du kan beskriva problemet samtidigt som det undersöks och arbetas på det.
Eftersom detta sker på distans spelar det ingen roll var du finns i Sverige.
På Distans debiteras per påbörjad halvtimme
Hur går jag tillväga för att få hjälp?
Gå in på vår webbshop och köp den tid du vill ha. Sedan kontaktar du oss för bokning av tid antingen via mail support@compliq.se eller telefon 046-384 777
Tekniker på plats
Vill du ha hjälp direkt på plats kan våra tekniker komma ut till din verksamhet. Oavsett om det rör sig om installationer, felsökning eller nätverkslösning så kan du boka en tekniker som löser ditt problem.
Denna tjänst erbjuder vi i Lund, Malmö och närområde.
Vi erbjuder denna tjänst i Lund, Malmö och närområde.
Hur bokar vi så att tekniker kommer till oss?
För att boka tid eller för mer information kan du maila oss på support@compliq.se så blir du kontaktad av en tekniker.
Prislista tjänster
PRIS
PRIS
Felsökning i butik, 30 min
Felsökning på distans 30 min
Felsökning på distans, 60 min
Tekniker på plats per påbörjad timme
Reparation & Service
Självbetjäning
Här hittar du leverantörers kontaktuppgifter så att du enklare kan kontakta dem vid behov. Kontrollera gärna din garantitid.
Leverantörs snabblista
- Acer:
060-10 25 00
- support.apple.com/sv-seApple:
020-10 05 29
- Asus:
08-587 69 40
- Brother:
031-734 12 95
- Dell:
08-587 705 27
- D-Link:
0770-33 00 35
- HP:
0771-30 30 00 // 010-520 07 00
- Lenovo:
0775-75 74 11
- Logitech:
08-501 632 83
- www.samsungservice.seSamsung:
0771-400 200
Other suppliers
060-10 25 00
08-587 69 49
031-734 12 95
08-587 705 27
0770-33 00 35
0771-30 30 00
010-520 07 00
0775-75 74 11
08-519 92251
08-501 632 83
+35-312 041 111
08-752 56 00
08-752 56 30
08-445 12 10
08-580 376 00
08-520 54918
Navigon
060-10 25 00
0770-930 033
08-594 10900
00800-671 083 001
08-735 34 90
Olympus
08-680 26 00
031- 336 23 00
013-23 96 60
08-632 00 16
08-579 291 00
08-579 290 05
Plextor
020-795 202
08-544 71700
00800-473 242 83
08-750 99 11
08-735 50 24
08-751 40 58
08-703 96 15
077-662 0010
0200-212 100
Infocare
08-734 46 60
Toshiba
08-579 29045
0771-178 808
020-535 535
Anovo
031-744 77 20